på tåget hem från en natt i Östersund.



just nu jobbar jag.
har knoppat i östersund inatt och hade super svårt att sova, låg o vred på mig o blev irriterad o stressad att jag snart skulle upp o jobba.
by the way fick jag ett riktigt flashigt rum den här gången, stort som sjutton med dubbelsäng o doningar :) me like.

klockan ringer 04:40 och jag trodde inte att det var sant.
somnar om, såklart! vaknar med ett ryck igen 25 min senare. shit shit shit!
drog på mig uniformen o satte upp håret och sprang iväg ner till frukostbuffen.
men jag hade varken lust eller ork att käka så jag gjorde iordning en macka och tog med mig ner till tåget.
väl på tåget borstade jag tänderna och rätade till toffsen jag snurrade upp håret i på hotellet.

när jag står där i en tom bistro o kikar på mitt schema går en kille ~14 år förbi mig....

kille ~14 - hej! hehe, äru trött? hehe.
jag - ja typ. lite. suck.
kille ~14 - hehehe
jag ~ suckar igen.


direkt efter kommer en vilsen dam inspringande i bistron o frågar i farten vart närmaste toalett var..

jag - det är lika långt åt båda hållen. nästa vagn till höger (pekar) eller nästa vagn däråt och vänster (pekar)
dam ~45 - näe va?! finns det ingen toalett i denna vagnen, vagn 4?!
jag - nej tyvärr det finns det inte, men det finns i vagn 3 eller 5 då som jag sa.
dam ~45 - åh herregud vad jobbigt! nej aldrig mer igen att jag tänker sitta i vagn 4! behöva gå så långt för att gå på toaletten, usch!
och staplar iväg åt vagn nummer 5....
jag - ja.... suckar och tänker lite dumma saker innan jag fortsätter läsa min tidning.







ibland kan man bara sucka åt folk. finns inte ord liksom.


nu har vi just lämnat bollnäs.
vi är sena.
men det enda jag kan tänka på just nu är sängen och filmis :)
som det blir när jag kommer hem, mihi.


by the way, jag ska berätta om London sen, promise! slänger upp två bilder från madame tussauds som var grymt!
/Emma



.

me and my kompadre Jim :)


.

älskling och Jimpa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0