ibland så känns det.


ibland längtar jag verkligen hem till Hälsingland.
ni vet när det gör lite ont i magen för man saknar något så.
hundarna, dom sötaste små hundarna i hela världen är några jag saknar fruktansvärt mycket.
familjen med, självklart.
visst saknar man en och annan kompis med, men dom flesta har man glidit ifrån och andra har gjort en besviken med allt skit snack. jag vet nog. (men nu ska vi inte haka upp oss på dom, orkar inte lägga energi på sånt) :)
igår var en sån dag. jag blev lite känslosam med melody gardot i högtalarna och dämpat ljus i rummet..
(melody gardot är riktigt riktigt grym)
jag tänkte på hundarna hela kvällen i stort sett och låg och log för mig själv och kämpade lite ibland för att hålla tillbaks tårarna, ringde 2 av 4 syskon och mammi för att dämpa hemlängtan lite :) det hjälpte.

men nästa helg så.
jag och pajje firar ett år på onsdag.
det har gått så fort, riktigt fort! ett år! :)
ett underbart år. underbara pajje! :)
då beger vi oss nog hemåt för en riktig myshelg med massa jääääs i soffan med världens sötaste hundar och med familjen, lovely.
visst är det skönt att bara ligga hemma i soffan en hel helg med myskläder och massa film o götta?
i love it. haha :)
jag är en riktig mysmänniska!



i onsdags var jag och en kompis från joppet och pajje och såg 2012 på bio.
stress stress men efter lite mer stress och spring så hann vi med :)
bion var bra, tycker jag. väldigt bra gjord men den stack inte direkt ut från mängden..
synd jag hade verkligen stora förväntningar på den filmen. 3/5 toasts.
efter bion var vi lite ölsugen och slog oss ner på Kellys vid medis. najs.
men vi måste ha varit riktigt ölsugen för kvällen/natten slutade inte förns ca 5 på morgonen hemma hos mig o pajje. my god ett sånt fylleslag.
nattluva o grejer med massa våghals och captain morgan, najs!
en till jobbkompis och en götlaborgskompis som kom direkt från London slöt också upp i sällskapet.
en riktigt trevlig kväll!
tacktacktack.


nu äre jopp som gäller hela helgen.
mindre kul.
det som gör min helg är dom underbara kollegorna jag ska jobba med! :)
lovely.

nu blire 430 hem till kärleken. (som börjar utbildning till tågvärd på måndag för han är så grym)
HOJ!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0