wouldn´t it be nice.


så, nu har pajje precis kilat iväg till jobbet, han är så duktig :)
jag gjorde en tonfisksallad med fetaost och gröna linser till honom att ta med i matlåda, jag är bra snäll.
tänkte att jag också skulle ha lite i min matlåda men jag gillar verkligen inte tonfisk, hua!
trodde jag skulle tycka om, men tji fick jag.
så jag får koka ihop nåt nytt  till mig, en grönsakssoppa maybe? :) nom nom.

vi åt en smaskig frukost idag :)
varma mackor med kalkon och mozzarella, smask smask.
med sweetchili sås och linser.
nu sitter jag här och grimarserar för jag blev så mätt, haha.

sooooool, det är verkligen sant! solen är framme och bländar mig idag and i love it.
synd bara att man ska iväg och jobba....
i dont wanna....





den här låten får mig att le.
den här betyder sommar, mohed, vattenskidklubben och göttigaste tobbe.
här kommer en bild, på göttigaste-tobbe i göttigaste vattenskidbåten :)


bild lånad på facebook.com


tobbe kompis, om du läser detta, i miss you :)

Överlev!

Kommentarer
Postat av: Nicojävel

Ons 16 maj 2007 14:20 (Uppdaterad Ons 16 maj 2007 14:23)Hälsa & Motion, 70 läsare totalt

Hej och hoy.



Mycket som skett sedan sist, grymt mycket. Fila ner så mycket jag hinner nu så tar vi resten en annan gång.



Störst och bästa ever var resan Gävle/Karlstad/Göteborg.



Vi började festen på onsdagen, hemma i Söderhamn. Trevlig kväll. Torsdagen var en enda röra med tåg och packning som var rätt svårt att styra upp under berusade förhållanden. Efter vi hoppade på tåget var det bara en fet skratt och tokfest. Drickat vårat tog slut innan Gävle för jag lyckades pimpla i mig allt hos Johan medans jag packade.



I gävle fick vi sitta och vänta med nån grabb med bandspelare (haha jazzindie) på att Swanholm och Ida skulle anlända. Skrivet och gjort, folkis, Everybody fucks, Maria mena, Mötley, täcken och röka så bar det av mot Karlstad och Rikard! Vi tuppade av en timme jag och Stina men höll igång bra nog resten av resan. Underbart. Väl framme pallade dom inte trycket och vi ville se Karlstad ur den vackraste synvinkeln som finns så vi liftade med två raggare. HAha, i en riktig gammal raggarbil med hårigt tak och spotlights. Väl framme slickade vi på fluffkillen som hängde i antennen. Blev som en liten tvådagarstradition nere i Karlstad. Mötte up pink lips och entrade en gammal källare för efterfest. Fick sova någon timme på ett stengolv. Kriffe var dock gästvänlig och tände värmeljus och satte på Roxette för lite mysigare stämning. Haha fint gjort. Uppe halv nio. Kall promenad och 20kung senare satt vi vid ån och söp till det=) Jättefin dag, sen hem till Rikard och en liten vilsostund i trädgården, dusch och lite mera öl. Ut igen, vid ån, kallt som satan, glömde jackan på muskan innan jag åkte. Så det blev raggartur igen. Raggarmöten och garageträff. Sen blev det sova av i det vidrigaste jävla garaget vi någonsin sett. Men vad gör man? Iaf visade det sig att dessa raggers var knarklangare så det sprang en massa äckel ut och in medans Stina och jag låg sked med ett oljigt täcke i den snuskiga soffan. Usch!!'



Dom kom kommentaren jag aldrig kommer att glömma. Den vi skrattade åt så tårarna flög när vi insåg vad tjockisen sagt dagen efter.



Det kom in två stycken som skulle köpa sig något, vet ej vad! Dom undrade iaf vilka vi var.



"Äeeeh vi har knullat dom!!"



Hahahaha, jag kröp närmare Stina i soffan och tänkte att nu fan läre vi dra härifrån men vi var någonstans på landsbygden så det var bara att sova någon timme endå. På morgonen insåg vi att vi var inlåsta. Kissnödiga som aldrig förr!! Bröt oss ut och fick skjuts till Rikard igen.



Sen fick jag köra 35mil med 2bakfulla och tre dyngraka människor som sjöng och drog på. Det var 35långa jävla mil, pisspaus var 5e, spya i bilen och Martin som headbangade på mig när jag körde. Kriffe ramlade ner i diket, flaskor flög och jag spårade och visade alla fingred och intalade dom att jag inte skulle köra en meterjävel till om dom inte lugnade ner sig. Satte på lite Mena så dom små liven somnade sista milen. Haha som små barn.



Ur bilen och in för en liten förfest. Vidare på avenyn och rockbaren. Här blir det för luddigt för att memorera vilen dag som vi var vart. Men en kort vistelse på Babar, Rockbaren, stripklubben och en konstig jävla efterfest med Ida. I en lyxig lägenhet dock den här gången. Men det gjorde inte mycket för vi sov en timme. Sen en lång promenad till orskroken. Men det var kul!=) Började på en gång med en flarra vodka och pissljumna cider. Blev så full i fan att vi (Jag stina och Ida) fick gå av oss alkoholen. Gick lite vilse innan vi hittade bussarna. Mot den bästa grillfesten jag varit på! Stor villa hos Ozzy och hans snygga fruga. Lyxmat och väldigt mycket roligt folk.



Ner på avenyn igen, med Anton som också började bli nykter. In på någon annan fest i ett kollektiv. Fint som fan. Väldigt mycket vin, en ida som tjatar om deklarationen och går den roligaste sidewalken jag nånsin sett.



Mot rockbaren igen. En stackars kille drunknade i ån. Lite röj där och sedan utelåsning i flera timmar.



Dagen efter orkade min kropp inte en droppe till så jag höll mig nykter för hemfärden och dom andra höll igång. Var runt på mycket roligt, västkusten är väldigt fint. Satt på några klippor och mös, körde runt lite och svajjade bara. Efter elva började vi samla ihop oss och packa oss hemåt. Ida spårade ur totalt på vägen hem och Stina satt bara och ondskrattade brevid. Swanholm och jag höll oss stark och var duktiga nog att tvätta bort mjölken på bilen (arg gubbe som kastade en hel liter) och drog bort plastsäcken som smölt fast under bilen=) (På vägen ifrån Karlstad) hahaha. Lång hemfärd...stal en olycks skylt så vi fick lite mysbelysning i bilen och jag höll på att somna 15ggr. Dom andra fick hjälpa mig.



Väl framme i Gävle fick vi vänta tre timmar på buss. La mig raklång på stationen. Så jävla slut att jag inte orkade bry mig. Såg ut som en gammal uteliggare, lortiga kläder och blåmärken överallt, Väl hemkommen visste jag varken ut eller in i fem dagar, ingen aning om vilken tid eller dag det var. Aldrig vart så sliten. Ont överallt. Men en jävligt rolig resa var det. Blir snart igen. Samma gäng.





Swanholm berättade föressten att Ida och hon kommer till helgen, blir en trevlig reunion.



Annars då, vart mycket fest dom sista veckorna. Inte vart själv en sekund. Hela förra veckan sov jag med Hanna och Emma. Har bla vart födelsedagsfest för Marie. Mycket trevlig tillställning. Sen har det bara vart skön stämning på allt och alla. Samma skrot och korn. Suttit i trädgården och ölat. Börjar synas på bra på magen.



Mycket leka med Karin och B-man, mycket med Emma och Hanna. Och alla ni andra som har kommit betyda enormt mycket för mig. Aldrig haft så här många bra vänner!! Tack för att ni finns.



Jag får väl dra allt annat nästa gång jag skriver för nu tänkte Stintan och jag äta Kardemumma. Hehehe



Bilder dyker upp snart!!



TAck och hej





2009-03-25 @ 03:09:23
URL: http://nicolinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0