what a day.


jahapp.
då står jag här halvt iklädd min uniform.
ska iväg o jobba sig lite. sitta jour inne på basen på t-centralen, boring! men idag känns det ändå ganska skönt.
sitta o lira lite kort, nörda vid datorn, knoppa i massagestolen, och det bästa....jag får betalt! :) moah!
fast det kan ju hända att tjänstemobilen ringer och man blir iväg skickad på en tur, men det är smällar man får ta : )
i det stora hela är jour ganska soft, och ibland tråkigt. men nu vet jag ju att micke sitter inne på basen redan o har jour, världens bästa jour sällskap liksom :)
även evelina den fina börjar jobba kl 15, ännu mer sälle :) me like.


iaf så  var gårddagen en pina. jag trodde seriöst inte jag skulle överleva dagen.
efter pirra och "i en annan del av köping"s tittande så somnade jag till igen, klockan ringde klockan 14 och jag for upp som ett spjut och in i duschen, borstade tänderna, kammade barret osv osv, allt i ett sista försöka att bli människa.
men dra mig baklänges när jag började gå mot tunnelbanan, den fastspikade hemska jä*la huvudvärken vägrade släppa, dagen kommer bli lång tänkte jag.
och det blev den.
dessutom såg jag ut och mådde som en överkörd hora som typ supit i 17 år o aldrig slutat, då vet ni hur hemskt det var, haha.

tur att kvällen innan var underbar!
öl o massa vin här hemma, göttigaste människorna on earth och massa gamla dängor lirades :)
sen bar det av mot medborgarplatsen, men nån i sällskapet (nämner inga namn, syrran ;D ) var lite för rund om fötterna och kom inte in. hepp sa vi, eran förlust och drog vidare mot anchor, mitt andra hem.
öl öl tequela och lite mer öl, sen var kvällen gjord.
jag kan säga att vi somnade alla väldigt gott när vi kom hem.







nej nu dax för jour!
Överlev!




jag o criffan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0