home SWEET home.

jag är hemma, tro det eller ej! :)
underbart skönt att komma hem o ta av sig uniformen som idag absolut inte varit roligt att ha på sig...
ni vet ju redan om kaoset igår, och som man säger en olycka kommer sällan ensam. (vad kan tänkas på mitt jobb kan bli, en försening kommer sällan ensam, men ja sak samma, mehe)

idag så fick vi sova lite längre då eftersom våran nattvila sprack igår.
så sitter vi och käkar hotellfrulle (smaskens!) sen vandrar vi ner till tåget precis när vi skulle, då våran nattvila var fullbordad så att säga.
när vi kommer till tågstationen kommer nästa suprise...
det står världens klunga med folk utanför ett X40 tåg (dubbeldäckare) som redan står inne på perrongen.
ÅH NEJ!!! tänkte jag för mig själv, detta kan inte vara sant. har vi inte fått smaka på nog?
   men jo så var det, vi skulle ha det tåget ner till stockholm då och hur alla skulle få plats det kan nog bara gudarna svara på. tur att vi tågvärdar kan trolla :)
men vi tar ett djupt andetag och går ner till plattform och möter alla människor som redan stått där ute i kylan en onsdagsmorgon i 30 min.
vi får lite skäll, för tydligen hade dom ropat ut att våran nattvila spruckit så alla visste ju då att medans dom stått där hade vi varit på hotellet...men vi måste ju, vi måste ha våran nattvila som alla andra!
hallå, vi är faktiskt inte mer än människor, tro det eller ej. (ibland får vi agera trollkarlar också då som sagt)

när vi väl kommer in i tåget, och lokföraren ska klargöra och sen öppna dörrarna och släppa in alla frusna själar på perrongen så, GUESS WHAT!?
dörrarna går inte att öppna..................
suprise liksom!
då tänkte jag, är det någon högre makt som vill straffa mig nu för mina synder eller vad är det som händer?
jag går runt där på plattformen och får höra både det ena o det andra medans jag har en man runt armen som behöver hjälp att gå för han hade problmen med benen.
1000 frågor, lite kommentarer. men jag förstår dom helt och hållet och det här är sånt man får ta en dag som denna när inget funkar eller går våran väg...
tur att jag älskar mitt jobb, annars hade jag nog brytit ihop, haha.



men efter ett tag fick vi upp dörrarna som verkade vilja vara med o leka nu. resenärerna intar sittposition (dom flesta iaf)
vi bjuder på kaffe och får ett o annat leende, som tur var.
vi anländer sedan stockholms central X antal minuter sena, men vi kom ju iallafall fram :)
sedan hjälpte jag en asiat som var med tåget som missade sitt flyg till frankfurt med en ny resa fast med tåg nu, till frankfurt. han var så glad och gav mig en kram o sa att jag måsta verkligen komma till hans hemland, thaiwan, för där var alla lika medmänskliga och hjälpsamma som jag.
TACK! det behövde jag efter det här arbetspasset, jag sa att hans ord där just gjort min dag och önskade honom en trevlig tågresa mot franfurt innan jag pinade iväg till farbror doktorn för undersökning, en vanlig hälsoundersökning :)

och självklart hann jag med att handla en vårjacka, en kjol och en tunika innan jag kom hem...
ingen match för mig ;D
och hör och häpna, jag köpte ett VITT plagg. jo jo. tunikan är vit :)

nu ska jag hoppa in i duschen och sen krypa ner i sängen för en liten powernap innan jag ska till nicolina o hennes sötaste franska bulldog nisse och hälsa på :)



stay in touch!
och ni, KOMMENTERA MERA!





Överlev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0