att ha blogg eller att inte ha blogg, det är frågan?


Men okej nu har jag skaffat mig en blogg efter många om och men och hit och dit.
men ska jag erkänna så har jag blivit mer o mer beroende av att läsa nära vänners bloggar nu den senaste tiden och idag blev det då även min tur att skaffa en sån här, blogg :)

Bloggen kommer i stort att handla om MIG, såklart :) mitt jobb, mina vänner, lovelyone och mina äventyr som följer både med mitt jobb och mitt obotliga beroende av att uppleva nya saker och träffa nya människor.

och vi börjar.....

Emma Svanholm heter jag 23 barre, bor i elStockholmot men är född, uppvuxen och har halva mitt hjärta kvar i Hälsingeskogarna, Söderhamn/Mohed.

För där har jag la familia kvar och även min stora kärlek, hundarna :)

Här är en av dom, dogge :) fast han föredrar att kallas nogge gogge och hans livsfilosofi tror jag är mys, mys och åter mys.  noggis är en groenendael, belgisk vallhund och världens sötaste groenendael dessutom! enjoy.





sen har vi faktiskt tre sötnosar till, eller fyra, icke att förglömma katten bosse, eller hans eller hans boos, pick one! :)
och bilder på dom kommer så fort jag slutar vara lat och lägger in dom från mobilen, mehe.

tillbaks till mig då. jag styrde min kosa mot stockholmot för ca två år sedan snart, och innan har jag levt rövarliv på högskolan i både skövde och gävle, där jag faktiskt pluggade media och journalistik som jag hade tänkt jobba med,
MEN...
nu blev det ju inte riktigt så utan jag blev tågvärd på SJ X2000 ist. men det duger lika bra, att se Sverige är ju aldrig fel (läs, linköping - stockholm - linköping - stockholm - linköping - göteborg - stockholm......) hrm.
innan SJ så slavade jag lite på donken men det är en annan hemsk historia.

när jag väl är ledig så vill jag helst bara ligga i sweets famn och bli omkramad, dricka öl, umgås med världens jäsigaste vänner, shoppa, spela tv-spel, shoppa, lyssna på min rocki rock rock, kramas,  dricka vin, mysa med hundarna och ja, läsa böcker? (ibland, när jag hittar nån sjuhelsikes bra bok att gräva ner mig i, rocky av m.kellerman funkar alltid, faktiskt)
jag har en hjärte-stor familj hemma i southarbour som består av en mamma ann en pappa p-a persson, systrar erika-elina & emilia och även en storebror som jag inte sett skymten av på år som bor och lever sitt liv i gäääävle, han heter markus och jag saknar honom. hoppas han saknar mig med, lite iaf.


well well dom som kommer läsa min blogg antar jag vet detta om mig redan, så nu ska jag plåga er med vad jag gör om dagarna ist, moah!
och för er som inte träffar mig så ofta men som vill hålla ögonen på mig utan att märkas är ju detta perfekt. men jag klandrar er inte, jag är också en sjukt nyfiken människa som ibland vill hålla lite koll sådär och vara med i matchen utan att kanske göra så mycket liv om det, i know det är jag och nicke nyfiken sometimes :)

to be continued kompadres!


Kommentarer
Postat av: Sofia

JESS! Ännu en blogg värd att följas =)

2009-03-09 @ 21:45:18
URL: http://trasigleksak.wordpress.com
Postat av: Helena å Kjell

Tjena gummsan! Kul att få läsa om dej nu när vi inte träffas så ofta. Kram å var rädd om dej.

2009-03-11 @ 13:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0